20 Mayıs 2016 Cuma

FİSTO BLUZLAR

Fisto kumaşları geçtiğimiz sene bir Ankara ziyaretimde Bursa Kumaş Pazarı'ndan almıştım. Kızılay'da muazzam bir satış yeri var, bilenler biliyor. Dikiş virüsü bir şekilde size bulaşmışsa ve yolunuz bu kumaş mağazasına düşmüşse saatlerinizi orada hunharca harcayabilirsiniz. Bunu da bilenler biliyor :)
Önce siyah fistoyu kestim. Kesmemle dikmem bir oldu. Kalıp hazır ve kolay bir model olunca zevki daha da artıyor. Tabi dikişin kalan kısmında fotoğraf çekmeyi unutmuşum.
İkinciyi dikerken aşamaları size göstermeyi nihayet akıl ettim. Fisto iç gösteren bir kumaş olduğu için duble çalıştım. Yani aynı kalıptan bir fisto, bir de düz kumaş kestim, ikisini ayrı ayrı diktim, omuz ve yan dikişlerin sürfilelerini tamamladım, kolları ve etek uçlarını bastırdım, ütülerini bitirdim. 
İki kumaşın iyi yüzlerini birbirleri üzerine kapatıp iğneledim, çepeçevre dikip kolay dönmesi için bütün yaka dikiş paylarını makasla minik minik çıtlattım. 
Böylece aşağıda gördüğünüz iki bluz boyunlarından birbirine siyam ikizi gibi dikilmiş oldu. Düz kumaşı fistonun içine çevirip yaka yuvarlağını incecik diktim.  
İç bluzların kollarını daha dar biçtim. Atlet gibi ince de olabilirdi ama o zaman kalıpta biraz oynamak gerekirdi ve benim buna hiiiç niyetim yoktu. 
Aşağıya bluzların iç kısımlarındaki görüntüsünü de koyuyorum ki daha anlaşılır olsun dikişe yeni başlayanlar için.
Siyahın yakası kayık gibi, geniş oldu. Bir ara ön tarafa iki pens atıp yakayı boyna daha iyi oturtmaya çalışacağım. İş yerine de giyeceğim için derli toplu bir yakayla daha rahat edeceğimi düşünüyorum. Pudra bluzu dikerken yakayı biraz dar kestim. 





Bu günlerde dikişle aramıza kara kedi girdi galiba. Bazan içime pat diye bir heves geliyor, hele ki instagramda veya bloglarda dikiş diken hanımların ürettiği şeyleri görünce; hadi dikeyim diye ayağa kalkınca da aynı hızla geri kaçıyor. Ucundan yakaladığım an karşınızdayım yine. 
Sevgilerimle, en kısa sürede görüşmek üzere.

10 yorum:

  1. Vayyyy Nurtenciğim , bloglara bakayım bilgisayarın başına oturmuşken dedim ve şaşkınlıkla ve sevinçle seni gördüm ,Sen tembellikten şikayet ediyorsun ben de aaa Nurten coşmuş diyorum ,biliyorsun ben iflah olmaz bir iyimserim :)) Kumaşların çok güzel,bende de var fistolu kumaş hatta ben elbise diktim parlak sarı,sanırım giymeye utandım biraz,hala giymedim ,yoksa bekler miyim hiç,ertesi gün giyerim :)) Kızılay'daki kumaşçıyı bilmez miyim hiçç,az kumaş almadım ordan...Canım ellerine sağlık,modeliyle sade,kumaşıyla şık iki bluz dikmişsin güle güle giy arkadaşım,ben sana beş doz dikiş aşkı gönderiyorum hemen al canım :)))

    YanıtlaSil
  2. Açık renkli olanı çok beğendim, emeklerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bu ara bende oyleyim, heves geldigi anda firliyorum, kacinca geri donuyorum:)) Iki gundur bir pantalonu bitiremedim:)) Fistolar pek revacta bu aralar. Cok rahat ve gosterisli oluyorlar. Pudra rengine bayildim, tam bahar rengi. Guzel gunlerde kullan hayat.

    YanıtlaSil
  4. Kızılay kumaş ah ah benim bitmeyen çilem,alırım alırım dikmelere kıyamam.Çoook güzel olmuş,yakışmış ellerine sağlık arkadaşım iyi günlerde,Kızılay'a yine beklerim,simit sarayında çay içmeye inşallah.Sonra da kumaşlara,Suluhan'a,Ulusa incik ,boncuklara dalmaya.

    YanıtlaSil
  5. Her ikiside harika olmuş. Ellerine emeklerine sağlık. Fisto kumaşları bende çok seviyorum. Güle güle iyi günlerde giy.

    YanıtlaSil
  6. Nurtenciğimmmm nerelerdesin yahu,bak yorumları bile cevaplamamışsın :)) iyi misin ,ne var ne yok...yoksa oruçla aran iyi değil mi ? ses verrr....

    YanıtlaSil
  7. Sesiniz soluğunuz çıkmıyor iyi misiniz?

    YanıtlaSil
  8. Good job! You have two new blouses so nice, love specially the white one !!

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar,Blogunuzu sevdim.Takip ve izlemeye aldım.Bana da beklerim.(tariflimutfak/sibelinyemekleri).Başarılar dilerim.

    YanıtlaSil