30 Kasım 2015 Pazartesi

KEÇE İĞNELEME YÖNTEMİYLE BEBEK YELEĞİ

Keçe yelek 2-4 yaş çocuğu için uygun büyüklükte. Birsel üç tane yelek kesti ve üçüne de değişik hayvancıklar işledi. Bunlara konsepte uygun tahta düğmeler de buldu. Mesela ahtapotlu olana deniz yıldızı düğmeleri dikecek.

Biz de kendimize birer tane yelek dikmek istiyoruz. Dikişi sorun değil ama şöyle şıkır şıkır bir süsleme lazım. Hani performansımın doruğu olsun, keçe kursunun bitirme ödevi olsun, uluslararası literatüre girecek doktora tezim olsun istiyorum, çok şey mi istiyorum. Bunun için hiç bir emekten kaçınmayacağımdan da eminim. O yüzden şimdilik bu iş beklemede benim için.


Keçe yünleri yukarıda gördüğünüz pamuk helvalar misali şeyler. İnsanın dokunası, sevesi, bağrına basası geliyor. İşte bu yünlerden küçük parçalar koparılıyor, inceltilip uzatılıyor, çizilmiş desenin üzerine keçe iğnesiyle kumaşa sabitleniyor. Kurstaki arkadaşlarımız şallar, bebek battaniyeleri yapıyorlar. Bu tırtıklı keçe iğnesinin kumaşa girip çıkarken meydana getirdiği sürtünme ve irite edici sesler içimi gıcıkladığından ben bu işi yapmayacağım galiba. Aşağıda yine Birsel'in pano çalışmasında motif başlangıcını görüyorsunuz. 


Benim ise şimdilik 3 çantam var keçeden. Diktim ama süslemesi eksik. çiçeklerini yapıyorum. Birazcık daha ilerlesin onları da gösteririm sizlere. Selam olsun sevgili diktimdiktimgiydim  arkadaşım. Bu post sana gelsin.  



6 yorum:

  1. Ic giciklamasi dedin ya, benimde icim bi hos oldu.
    Hayir hayatim tabiki cok sey istemiyorsun, sadece citayi yukseltmissin o kadar:))
    Cantalari ve yelegi bekliyoruz sabirsizlikla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorma Mevlüdecim iç gıcıklayıcı o konuyu sonsuza kadar kapatalım bence de :) Dur yarın da inşallah senin için çantalarımı fotoğraflayıp göstereyim inşallah ama çiçekleri eksik ona göre değerlendirirsin. Sevgiler.

      Sil
  2. Nurten istediğin yeleği gözümde canlandırdım tam literatüre geçecek türden...Ankara'da okurken görmüştüm öyle yelekler...Özellikle de Ankara olgunlaşma okulu öğretmenlerinde...Özellikle kilim desenlilerdi,arka ortada omuzlardan gelip aşağıya doğru sivrilen bir örnek,bitim yerinde bir püskül,ön iki omuza da olabilir ,eski Türk işi desenler ve canlı renkler,zemin keçenin doğal rengi krem hayal ettim...Bu iğneleme yöntemini pinterestte görüyorum...Bu Birsen çok çalışkan galiba....İkinize de kolaylıklar diliyorum,çantaları bekliyorum,belki modelini alacağım ,ya da çalacağım :))) Kolaylıklar diliyorum

    YanıtlaSil
  3. Sorma Nuraycım Birsel keçe konusunda çok konsantre. işi çok ciddi tutuyor. Sen söyleyince yorumu bıraktım, internette Ankara Olgunlaşma keçe diye görsellerde arattım. Ardından pinterestte keçe yelek aradım. Aman Allah'ım ben de keçe yapıyorum diye konuşayım!Önce sana bir kaç fotoğraf göndermek istedim. Sonra nasılsa pinterestte daha aktifsin, kendin bakarsın diye düşündüm. Ellerde ne çalışkan, ufku geniş hatunlar var şekeriiiimmm. Ağzım açık kaldı yeminle. Bu arada kendi keçe çantalarımı da süssüz püssüz göstermeye karar verdim artık. Çünkü çiçekler uzadıkça uzadı. Sevgilerimi gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  4. Keçe çok zevkli olmalı üstelik elide yormaz ...görüntüdeki çalışmalar harika .emeğinize sağlık cnm.

    YanıtlaSil