14 Ağustos 2014 Perşembe

FAKİR AMA GURURLU BİR ÇİNGENE ŞEYSİ

Eteğim bitti, boyu dizin birazcık altında. Astarlı ve arkadan fermuarlı. Aslında kumaş esnekti, biraz daha daraltsaydım da yine giyip çıkarabilirdim. Ama ben etekleri hep astarlı dikiyorum ve astarım da esnemediği için fermuar takmak zorundaydım.
Gizli fermuar kullanıyorum son zamanlarda. Ama yeterince gizli olmuyor bu yüzden yüzüne de makina geçiyorum. Aslında fermuarı ütülüyorum, fermuar ayağı kullanıyorum fakat neden böyle oluyor bilemiyorum. Neyse bu durum sevgili DİKİŞDERSİ ÇİĞDEM gibi hocalar dışında fazla kimsenin dikkatini çekmez. Hatta hazır eteklerde bile bu uygulama fazlasıyla var desem... Hocam hatamı biliyorum ama elimden bu kadarı geliyor, artık notumu kırmayıver sen de :)
Arkaya bir çift agraf dikilecek. Aslında evde vardı ama bulamadım. O da tamamlanınca giyip üzerimde görüntülerim. Bu arada dikkat ettim, evde giydiğim tişörtler dışında düz renk tişörtüm kalmamış. Ne de olsa, uzun zamandır ilk defa desenli bir eteğim oldu. Şöyle şık şık, tiril tiril, renk renk düz ve kaliteli tişörtler veya trikolar bulabilmeyi umuyorum artık bu eteğin üzerine...


Eşim bu eteğin kumaşını görünce, "çingene şeysi gibi" diye aşağılamıştı. Oysa o "bir zamanlar fakir ama gururlu bir genç vardı" repliğindeki, artık hayatı alt etmiş olan, yolunu çizmiş, başarılı bir patron! Yani artık bir Kül Kedisi değil, bir Sinderella.  

19 yorum:

  1. Sağlıkla giy canım.
    Fermuar konusunda işine yarar mı bilmiyorum bir bilgimi paylaşmak isterim. ben de geçen yıl terzi bir arkadaştan öğrendim.
    Ablam oğlumun düğünü için bana elbise dikmişti rastgele parçalarda devamlı gizli fermuarı denedi ama hiç de gizli olmuyordu:))) ben de usta terzi bir tanıdığıma sordum meğer çok basit bir püfü varmış :))
    fermuarı dikerken tırnağınla dişliyi az kaldırıyorsun göreceksin altında yarım milim daha yer var makineyi oradan çekeceksin aynı hazırlar gibi oluyor:))
    umarım işine yarar ,kucak dolusu sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay, iyi bilgiymiş. Eve gidince bir deneyeyim. Çok güzel bir paylaşım oldu, teşekkürler arkadaşım. Sevgiler benden sana :)

      Sil
  2. Eteğinin kumaşının desenine bayıldım. Yanlız işte seninde dediğin gibi bu tarz desenli kıyafetlerin üzerine düz bluzlar ve penyeler aranılıyor. Bende bu aralar bunun sıkıntısını yaşıyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkancım ben de ilk aldığımda bu kadar seveceğimi bilmiyordum. Sonra da zaten hiç bir modele yakıştıramadım. En azından ortadan kalktı kumaş:) Ziyaretin için teşekkürler.

      Sil
  3. Ama bu daha dün çingene şeysiydi... Ne zaman Sindirella şeysi oldu kii..
    Hıza bak, Maşallah Maşallah :))) Hakikaten güzel olmuş beee.. Verevden kesince renkler, desenler şahane görünmüş :)
    Eh güle güle giyersin artıkın :)))
    Bu arada eteğini dikiyorsun da tişörtünü niye dikmeyesin ;)
    Hadi bu performansın ardından tişört de bekliyorum senden :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'im, benim de emelim tişörtlerimi de dikebilmek ama öyle güzel triko kumaş var da ben mi dikmiyorum? Hem ben dikmeye kalksam kış gelir, mümkünse alıp giymek daha kolay. Yalnız fikrin zaten benim de beyin kıvrımlarımda oynaşıp dururdu ne zamandır. Özellikle reglan kısa kol bluzlar var hedefimde. Ama önce kumaş. Ben Napolyon olsaymışım "para, para, para" değil, "kumaş, kumaş, kumaş" dermişim. Sevgilerimle.

      Sil
    2. Yetiş Baykumaaaşşşşşş ;)

      Sil
  4. :DDD sizin çingene şeysinizi sevsinler :) hakikaten ben fermuardaki bozukluğu farketmedim nesi olmamış kiii :)) sengi deseni hepsi çok güzel bence elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resmi büyütürsen görürsün sevgili Hande :) Kumaş esnek olmasa daha düzgün çekebiliyorum, en azından dikişlerin fermuara yakınlığı daha eşit oluyor. Esnek kumaşta bu da mümkün olmadı. Ama zaten ben bluzları, eteğin içinde değil üstünde kullandığım için fazla da sorun olmaz, içim rahat. Teşekkürler..

      Sil
  5. güzel günlerde kullan canım ...

    YanıtlaSil
  6. Elinize saglik, bu kumasla olabilecek en dogru tercih olmus. Iyi gunlerde giyin.

    YanıtlaSil
  7. Bu etek harika olmuş. Fermuarına da hiç takma. Ben o kadar bile yapamıyorum. Hakikaten renk renk tiril tiril tişörtlerle şık şık gezecen sen şimdi:)))) güle güle giy arkadaşım:))

    YanıtlaSil
  8. Valla her ne şeysi de olsa güzel olmuş. Güle güle giy, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. yok farketmedim :))şey yap istersen ,gizli fermuar ayagını takıyorsun ya o zaman igneni saga ve sola dogru götürüp dikebilirsin 1 yada 2 mm zaten bir tarafına 1 mm kaydırman gerkiyor ,öbür tarafıda 2 mm ama şimdi hangi tarafa 2 mm kaydırdıgımı hatırlamıyorum .sonuçta ignenin deliginin battıgı yere bak ve fermuar dikmen gereken yere makinenin igne konumlarını degiştir fermuarın görünmeyecektir ,singerin azizligi de bu

    renkler süper Nurten etegi kaç kere giyecegiz ki zaten ,bide üstüne uzun birşeyler giyiyoruz . zaten bu üsten dikme olayı vardı eskiden gizli fermuarlar yurduma gelmeden .buda dikişte bir teknik ,
    güle güle kullan ellerine saglık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikiş dersim sen olmasan biz acemi dikişseverler nederdik acep :)

      Sil
  10. Ya benimde bazen öyle oluyor. Anlık birşey bence bu. Ama beğenmediğin halide hiç rahatsız etmemiş. Gayet hoş olmuş. Bende dün uzun zaman önce diktiğim bir elbisemi giydim. Hatalar farkettim ama İnsanın diktiğini giymesi okadar hoşki o hataları görmüyor gözün. :) Bu arada orada görüşme fikrine çok sevindim. Düşünmen mutlu etti beni. Muhakkak haberleşelim. Tatilden döneyim özelden haberleşiriz. Güle güle kullan demeyide unutmayayım. Görüşmek üzere

    YanıtlaSil