21 Ocak 2014 Salı

MEŞHUR MANTOM VE GEÇEN HAFTA BENDENİZ VE İNTERNET KUMAŞÇILARI KARŞILAŞTIRMASI

Sevgili ÇİĞDEM'in BİRLİKTE MANTO DİKELİM etkinliği için diktiğim mantom budur. Biteli epey oluyor. Bir kaç defa da giydim. 
 Sevgili Çiğdem'in toplu gösteriminden sonra kendi bloğumda yayınlayacaktım ama o beklemememi, yayınlamamı söyledi.  
Çok yorucu bir kaç hafta geçirdim son zamanlarda. Öncelikle grip oldum. Her akşam eve gelince "yarın gidip rapor, olmadı izin alıyorum ve dinleniyorum" diye kendi kendime söylendim. Sabahları çok zor kalktım. Muayenesinden pek tatmin olmadığım bir doktorun, bir kaç gün önce verdiği bir soğukalgınlığı ilacını alıp azıcık toparlandığım, hazır kalkıp giyinip işe gitmişken ve kırıklığım azalmışken de çalan telefonlara cevap vererek rutin işlerle güne devam ettiğim tam 10 gün geçirdim. İşler o kadar yoğundu ki, hasta olduğumu hep akşam saatlerine doğru, ilaçların etkisi azaldığında hatırladım. Sonuç olarak 3 günde iyileşecekken, dinlenemediğim için 10 gün süründüm. 
Geçen hafta bir de Ankara ziyaretim oldu. Eğitim toplantımız vardı. Çarşamba sabaha karşı 5 arabasıyla Ankara'ya gittik, 3,5 saat otobüs kullandım o siste. Ben yolculukta uyuyamam, bir de şöförün tam arkasında olunca, onunla beraber ben de frene bastım. Hatta o basmasa da ben sürekli fren yaptım. Yolun neredeyse dörtte üçü kesintisiz ve yoğun sisliydi.
Eğitim uzun sürdü. Her zaman olduğu gibi sağ kulağa ulaşmak için, sağ kolumuzu sol taraftan döndürüp amuda kalkmamız gerekti:) Tüm gün eğitimdeydik. Akşam 18.30 arabasıyla döndük; rahat hattı ama bana rahat battı. Mide bulantısı kötü sonlandı. Hiç başıma geldik iş değil. Ertesi gün amirimiz Ankara'da alışverişten neler aldığımızı sordu. Şaka gibi. Biz akşam otobüse zor binmişiz, söylediği şaka mı, ciddi mi, emin değilim. Belki eskiden eğitimler laylaylom geçiyormuştur ama bana öylesi hiç rastlamadı onca senedir.
Sonra hafta sonu ise düğün yaptık. Biz üç eltiyiz. Üç eltinin tek kızını gelin ettik. Kız vermek zor işmiş, bir kere daha anladım. Allah mesut bahtiyar etsin genç çifti. Belkıs'cığım ben evlendiğimde 3-4 yaşlarında falandı galiba. Peşimde dolaşır, mutfak önlüğünü takar, "yengecim ben sana yardım edeyim" derdi. Büyüdü de güzel kızımız, kendi mutfağında kendi önlüğünü takıp yemek yapacak artık. Şimdi, ailenin ikinci ve son kızı olan görümcemizin kızı var sırada. Onu da gelin edelim, oğlan evi olup kız almaya başlıyoruz hayırlısıyla:)
Tüm bunlar araya girince benim manto sona kaldı. Ev sıkı bir temizliğe ihtiyaç duyuyor. Hastalandığımdan beri her şey çok üstünkörü yapıldı. Dolaplar yerleşecek, ütüler birikti... Oğlum yokken gasp ettiğim odası dikişlerimin izleriyle dolu. Masasını falan dikiş makinam istila etmiş vaziyette. Kesinlikle izin almam lazım.    
Şimdi vaktiyle öğretmen olmadığıma o kadar pişmanım ki. İşleri kolay demiyorum. Benim derdim işin zorluğuyla değil, günde 9, bazan 10 saat fasılasız çalışmakla ilgili. Sürekli bilgisayar başında ve telefonla çalışmak zor. En zoru da öğlen arası olsun, izinsiz çarşıya, pazara, bankaya, postaneye gidememek. Başkaları bunu yapabiliyor ama ben hakkım olan izin bana verilmeyip, lütufmuş gibi kullandırılacaksa, kullanmamayı tercih ediyorum: Ne Arabın yüzü, ne Şamın şekeri!  
Çok sıkıldığım belli oluyor değil mi? İşte böyle zamanlarda dikiş benim kaçış noktam. Dikiyorum ve hayattan kaçıyorum. Böylelikle mesai arkadaşlarıma, üstlerime, astlarıma, eşe, dosta, kocaya sarmıyorum:) Ama pazar günü kuaförün el işte göz oynaşta çırağına sardım. Saçlarımın dibi her zaman acır zaten. Ama sadece bir havluyu yakama sıkıştırırken, hiç beklemediğim bir anda canımı yakınca onu azarladım. İçim içimi yedi, çocuğu üzdüm diye ama arsız kızın hiç de böyle bir hali olmadığını görüp özür mözür dilemedim. Bu da benim edepsizliğim oluversin!  
Sondaki fotoğraflar gündüz çekimi. 

  • Kumaşı internetten MİSS KUMASH diye bir siteden aldım. Hatta oradan daha neler neler aldım ama size göstermedim:) Fiyatları kesinlikle Baykumaştan çok daha pahalı. Ama her iki siteden de alışveriş yapmış biri olarak söyleyebilirim ki, kalitesi çok daha iyi. 
  • Her şeyden önce parça kumaş değil. Baykumaştan aldığım kumaşlarda mesela 1,5 metre ende bir kumaştan 2 metre geleceğini düşündüğüm için 2 diye sipariş ettiğimde, 2 ayrı 1,5 metrelik ende kumaş gelmişti. 
  • Ayrıca Baykumaş'ın, diktiğim siyah çiçekli penyesi bozardı, tülendi. Miss kumash'tan aldığım mantoluk kumaşı da, sizlere daha önce gösterdiğim ekose siyah-beyaz eteğin kumaşını da çok kaliteli buldum.
  • İkinci alışverişimde 2 şer metre siyah ve kahve deri ile 2 m süet kumaş aldım. Derilerden beklentim daha yüksekti ama yine de daha alıcı gözle bakamadım. Süet kumaş güzel, ilk bakışta beğendim. O sıradaki kampanyadan da (1 m kumaşa seçeceği 1 m kumaş bedava) 3 m siyah ve 3 m kahverengi kaşmir kumaş aldım. Ne de olsa manto dikebiliyoruz artık değil mi?
  • Baykumaş'ın renk ve desen bolluğu bu pahalı sitede yok ne yazık ki. Buradan eteklik, elbiselik, mantoluk, ceketlik gibi demirbaşlar için kaliteli ve sınırlı sayıda kumaşlar buluyorsunuz. 

Nereden alırsanız alın, ne dikerseniz dikin, birlikte paylaşalım, fikir alış verişi yapalım. Sevgilerimle.

14 yorum:

  1. Nefis olmuş,size de çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  2. işçilik bir numara..gerçekten çok güzel olmuş ellerinize sağlık, iyi günlerde kullanın..

    YanıtlaSil
  3. Ooo supersiniz mantodan önce yazınızı zevkle okudum. Öncelikle geçmiş olsun grip salgın buaralar atlatığınıza sevindim. Ve Mantonuz harika olmuş tek kelimeyle sağlıcakla giyin inşallah. Mutlu günler.

    YanıtlaSil
  4. ah o toplantılar ve o alışverişler nasıl aşina olduğum bir konu dört saat gidip dört saat döndüğüm yolu hiç saymayıp sadece ve sadece bir mail ile halledilebilecek bir konu için onca insanın salonlara toplanması ve dünyanın en saçma cümlelerinin kurulmasını hala anlayamıyorum ve hiç bir zaman anlayamayacağım sanırım, bunun yanında dünkü toplantıda ne konuşuldu diye sorduğumda ben içeriye girmedim ya sendikaya uğradım ordanda balıkçıya geçtik diyen kişi sayısıda hiç azımsanacak kadar değil velhasıl kelam amir bu iş biliyor ama soruyu yanlış kişiye soracak kadar iş arkadaşlarını tanımıyor demektir :)
    çok geçmiş olsun ama ayakta geçmiyor o geçmiş gibi yapıyor üç gün pek rahatken dördüncü gün o kırgınlık geri geliyor.
    manto için çok bir şey demeye gerek yok ellerine sağlık çok şık ve çok temiz bir işçilik. senin en çok bu özenine ve titiz işciliğine hayranım birinci sınıf işler çıkıyor hep elinden rahmetli annemin dikişleri böyleydi ve ben hiç bir konfeksiyon ürünü bu kaliteyi bildiğim için beğenemezdim bir gün siz kadar titiz çalışabilmeyi diliyorum :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Nurtenim sonunda üzerinde gördük :)
    Çok beğendim güle güle giy.
    Of hastalık zor hele çalışırken daha zor.
    Dertlisin de haksız yere değil ki :)
    Kızınıza da hayırlı uğurlu olsun. Allah bir yastıkta kocatsın.Darısı evlenmek isteyen bekarlara inşallah.
    İnternetten kumaş alma fikri şu anda pek kafamda olan bir şey değil. Zaten dikiş dikemiyorum bu ara.
    Adam gibi br motivasyona ihtiyacım var.
    Olsun ben sizin diktiklerinizle bile çok mutlu oluyorum.
    Ve son söylediğin paylaşma fikrini katılıyorum. Ben de bazen göya !!! büyükşehirde oturmama rağmen hiç bir şey bulamıyorum. En azından bu konularda birbirimize bilgi vermiş oluruz...
    Sevgiler canım.
    İnşallah en kısa zmanda toparlanırsın ...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık çok güzel olmuş....

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık. Çok asil duruyor. Miss kumash'tan ben de alışveriş yaptım. gerçekten güzel kumaşlar var. Bir de indirime girdiğinde çok hesaplı oluyor. Tek kusuru paketlerin naylona sarılmaması idi. Kolinin içine direk koymuşlar. Paketi açtığımda iyi ki koli ıslak yere konmamış ya da yağmur yağmamış diye düşündüm. Yine de küçük yerlerde oturanlar için büyük kolaylık.

    YanıtlaSil
  8. harika görünüyor! ben de kendi yoğunluğumdan daha başlayamadım bile mantoma :/ miss kumash'tan ne zamandır alışveriş yapayım diye düşünüyordum ben de. güzel bir geribildirim oldu bu.
    Ankara'ya bir daha habersiz gelmeyin sakın! Kaçırıveririm ben sizi o eğitim yerlerinden. ;)

    YanıtlaSil
  9. Nurten Hanım mantonuz kesinlikle mükemmel olmuş!!! Ellerinize sağlık. Bende etkinliğe katılmıştım ama yoğunluktan bırakın dikiş dikmeyi bloğumda yazı bile yayınlayamıyorum. Artık sizlerin sayfalarında takipteyim.

    YanıtlaSil
  10. Nurten hanım sizi tebrik ederim oyoğun temponun arasında birde böyle güzel bir manto dikmişsinizya helal olsun size ,ben okurken bile yoruldum Size Maşallah diyeyim de nazar deymesin :)) Mantonuza bayıldım renk ayrı güzel model ayrı güzel ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  11. Mantona bayıldım. Hemen benimde açık renk bir kaban filan dikmem lazım. Bu arada dikiş dikip kocaya ve çocuğa sarmama konusunda sana yüzde yüz katılıyorum. Hele blogda açınca tüm dünyaya sevgiyle bakmaya başladım diyebilirim. Herkesten uzak sevdiğim bir şeyle ve sevdiğim işi paylaşan insanlarla bir aradayım sanki. Çok mutluyum. SEVGİLER..

    YanıtlaSil
  12. KUSURSUZ olmuş! Bayıldım, nasıl da yakışmış sana!

    YanıtlaSil
  13. bende izleyiciler kısmı yok baktım sende de yok gelirmi acep???

    YanıtlaSil