7 Ocak 2014 Salı

KREMA ÖNERİSİ

Eski evimizde dört bir yanımız marketti. Eksikleri alıp gelmek 10 dakikalık bir işti. İki sene önce şimdiki evimize taşındık. En yakın market bir kaç km uzakta olunca, listeler yapıp alışverişe öyle çıkmaya başladım. Üstelik stoklu da çalışınca pek eksik kalmıyordu evde. Zamanla bir sürü Bim, A101, Şok, Migros gibi marketler açıldı. Şimdi hastanenin yakınına da bir market gelince, liste konusunda iyice gevşedim. Liste yapmayı bırakalı markete gidince evdeki eksikleri değil, aklıma gelenleri aldığım için, bazan 3-4 paket şekerim olsa da 1 paket unum kalmayabiliyor. 

Cuma günü akşam yemeğinden sonra iki ölçekten ıspanaklı pasta yapmaya kalktım. Un az kalmış. İnsan önce bi malzemeleri ortaya çıkarır değil mi? Yok ben aksiyonu seviyorum anacım, şu yaşıma geldim bunu anca anladım. Vaktiyle bileydim bu istidadımı, doğa sporcusu, F1 pilotu, (hadi daha sıradan bir şey diyeyim) itfaiyeci veya polis olurdum. Neyse, mutfakta bile adrenalini yüksek dozda yaşayabiliyorum: Son bardak un çıkmayınca, biraz mısır unu ve biraz da buğday nişastasıyla kek hamurunu tamamladım. Size orjinal tarifi vermeyeceğim, google amcaya yazarsınız, Oktay Usta'nın tarifini yaparsınız, ben oradan yaptım. Kek güzel oldu olmasına da, kremasında da un var ama evde un yok! Akşamın bir vakti eşimi markete gönderme densizliğine girmedim, kendim de gidip almaya üşendim. Buğday nişastası, süt ve şekerle muhallebi pişirdim. Soğuyunca 1 paket krem şanti hazırladım, ikisini karıştırdım. Bu krema, şimdiye kadar yediklerimin en iyilerinden biriydi. Ayrıca, Oktay Usta'nın tarifindeki krema da çok güzeldi. Kesinlikle denemelisiniz, afiyetle yemelisiniz. 

4 yorum:

  1. Ne diyeyim sana şimdi Nurten :)
    Çok yaşa ne kadar canlı fıkır fıkır birisin.
    İnan şu anda oturup senle sohbet etmek istedim.
    Pastanın sonunda yapılıp yenmesine sevindim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım, hayat yeterince sıkıntılı, canımızı sıkmaya, dert etmeye değmez. Güzel olursa yenir, olmazsa kurt kuş da aç değil mi kış günü:) Sevgilerimle.

      Sil
  2. ha ha valla hikayesi pastadan daha bir keyifli geldi bana :)) sen çok yaşa ellerine sağlık ve afiyet olsun sevgili nurten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Alanaycım, hayat biraz da keyfi hak ediyor değil mi? Kasmaya ne gerek var:))

      Sil