14 Kasım 2013 Perşembe

SİYAH & ALTIN

Kumaşlarıma kavuştuğum akşam, eşimin eve geç gelmesini de fırsat bilerek, hemen deneme sürüşlerine başladım. İki kenarı çiçek desenli (siyah zemin üzerine gold çiçekli), bir penyeyi diktim, bitirdim. Ertesi gün de işyerine giydim. Hiç bu kadar çalışkan olmamıştım. 
Penyenin çiçek desenlerini önce omuzdan aşağı sarkıtmak istemiştim. Sonra takı meselesi aklıma geldi, vaz geçtim. Üst kısım takısız boş mu kalırdı, takıyla fazla mı karışık olurdu? Üstelik siyahın "grinin elli tonundan" fazla tonu vardı ve siyah etekle veya pantolonla giydiğimde ton farklılıkları "ce-e" diye beni rahatsız edebilirdi. En kestirme yol, ne de olsa bildiğin yoldu ve çiçekleri aşağıya aldım, gökyüzüne doğru uzamalarına izin verdim. 
Fotoğrafları Cerenimo çekti. Şişman çıkanlar tamamen onun beceriksizliğidir. Zira ben, zayıf çıktığım fotoğraflardaki kadar, hatta belki daha da inceeeeeeeeee, zayıııııııııııııııııf, sıskaaaaaaaaaaa bir kişiyim:) 
Bluza kalıp olarak, beğendiğim bir penyemi kullandım. Üzerine koyup kestim ve diktim. Hepi topu 1 saatlik bir işti ama malum dikişte sorunlar yaşadığım için epey uzun sürdü. Overlok makinası almak hususunda karar verdim artık. Maşallah sizlerden de hiç öneri gelmedi. Ben reklamlardan, firma kataloglarından daha fazla kullanıcılara güveniyorum. Hadi bakalım bayanlar, overlok makinası hakkında önerileri alalım?

27 yorum:

  1. Oooo çok güzel olmuş.
    Desenleri bencede bu şekilde yapman özellikle takı kullanıyorsan daha mantıklı olmuş.
    Daha neler çıkacak ortaya çook merak ediyorum...
    Güle güle giy...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum, aslında neler çıkacak, ben de bekliyorum:)

      Sil
  2. kumaşı çooook beğendim Nurten hanımcım, çiçekleri aşağıdan yukarı pek güzel olmuş, pekte yakışmış, iyi günlerde giyin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Aynada üstüme bakıp denedim, pekala yukardan aşağı da güzel duruyordu.

      Sil
  3. Çok şık olmuş elinize sağlık sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım sağol. Makina doğru dürüst dikse 1 saatlik iş. Sezonda 70-80 TL'ye uygun diye bayıla bayıla aldığımız ürünlerin tıpkıbasımı oldu işte:) Ziyaretin için teşekkürler.

      Sil
  4. Nurten hanım buluzunuza bayıldım bence deseni çok güzel uygulamış sınız ellerinize sağlık :)) kendi kullandığ im overlok makinasını tavsiye ederim aldığımdan beri hiç sorun çıkarmadı bana makinam Zetina modeli : z 321 piyasada biraz pahalı ama ben internet ten aldmıştım fiyatı piyasaya göre orada daha uygundu 4 iplik 3 iplik ile de çalışa biliyor inceleyin derim (Her genç kızın rüyası Zetina overlok makinası ) bu da reklam sloganı olsun :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook teşekkürler. Sayenizde gidip Zetinaya baktım. Ben küçükken de (bir zamanlar ben de küçüktüm valla) Zetina'nın reklamları vardı. Şimdi o geldi aklıma. Ama ben Zetina'nın Singer'in ürünü olduğunu sanıyordum. Belki de öyledir. Zetina'ya bakarken bir kaç model daha buldum. Ama sizinkini aklımın bir köşesine yazdım. Teşekkürler.

      Sil
  5. deseni ne güzelmiş, güzel de yakışmış, güle güle giyinin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler arkadaşım. Blogcanların ziyaretleri bana güç veriyor.

      Sil
    2. ilk yazdığım yorum sanırım gitmedi tekrar deneyeyim üşenmeden dedim :)
      makine konusunda hiç bilgim olmadığından bişey yazamıyorum ama bluz konusunda" başarılı ,şık ve sizede çok yakıştığına dair yorum yazabilirim.bu arada çiçeklerin yönü konusu isabetli olmuş.güle güle giyin.sevgi ve selamlar..

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim Alanaycığım:) Tek yazıya çifter çifter yorum gelmesi beni havaya soktu:)

      Sil
  6. uzmanlığımın yaad tecrübemin olmadığı bir konu olduğundan makine konusunda yardımcı olamam ama bluza yorum yapmaya gelince1 bakın bu çok şık sade ama bir o kadar da albenisi olan bir kıyafet olmuş.çiçekleri aşağıda yukarı doğru yerleştirmekle doğru karar vermişsiniz" derim.
    sevgiler.harika gidiyorsunuz dikiş konusunda bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar hakikaten pek bir çalışkanım. Nazar değmesin de bir sürü şey dikebileyim:))

      Sil
  7. coverlock almalısın nurten ,şimdi tamam overlock al ama ilerde ihtiyaca hasiıl oluyor .reçme lazım .coverlock 3.0 pfaff ın ikisini birden görüyor .bak sen boş ver gerisini pfaff makineleri kendisin, düşes sanmıyor seni yormuyor .
    bu arada bluz hoş olmuş renkleride harika .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsııın! Senin önerin önemli benim için. Gidip bi bakayım, google Amcaya da bi sorayım, neymiş bu coverlock? Teşekkür ederim.

      Sil
    2. Kızııım! peşin fiyatı 2040 TL imiş! dur bi şu fiyata önce kendimi alıştırayım....

      Sil
  8. gecen sene 1200 tl idi:(ah tutulunca yükseltirler fiyatı tabiki ...başka alma alacaksan zetinaymış singermiş ,boşver beni dinle ,6 ay bekle yine pfaff al ,başın agrımaz en azından

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiğdemim ya tutalım birbirimizi almayalım, ya da ayartalım birbirimizi alalım ve yangın vaaarrr diye camı açıp bağıralım, ne de olsa cüzdan yanacak bir kere:)

      Sil
  9. http://www.biralisveris.com/Pfaff-Coverlock-4-0.html#0

    bunda indirim varmış deyip sinirlerimizi biraz daha bozarız :)

    şu an alamıyorum ama niyetine girdimmi alacagım

    YanıtlaSil
  10. Yok mu artıran? İnsafsız Çiğdem, verdiğin sitede 2091,84 TL okuyorum! 84 kuruşu nerden bulacaz ayol?

    YanıtlaSil
  11. fotograf makinesi aldırmakla limitimi doldurdum :)
    http://www.shopmania.com.tr/other-appliances/p-pfaff-hobbylock-2-5-overlok-makinesi-13427300

    zetinayı singeri bırak derim .sen arkadaş sözü dinle .singer bile dikmedigi oluyor .ya da babana söyle ikinci el sanayi tipi al derim .hiç ev tipleriyle ugraşma .sıkışınca yolla ben overlock çekerim :)alana kadar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşlıkta uzaysın, arkadaşın dibisin. Sağol canım benim.

      Sil
  12. Merhabalar, benim bir sorum olacak yardim ederseniz cook mutlu olurum.. Dikise cook heves ediyorum ama hicbir bilgim ve tecrubem yok. Internetten arastirdigim kadariyla pfaff 1142 hobby almayi dusunuyorum baslamak ve kendi kendime ogrenmek icin.. Simdi dikislerin kenarina surfile yapamaz miyim bu makinaya? Overlok makinasini ayrica neden almak gerekiyor, pfaff hobby yapmaz mi? Sorum sacma geldiyse pesinen pardon :) -Yildiz

    YanıtlaSil
  13. Canım ben profesyonel terzi değilim. Dikiş benim hobim. Ama sevgili dikişdersi "http://www.dikisdersi.com/2010/08/sevdigim-dikis-makinalar-pfaff-1142.html" bu yazısında makinayı beğendiğini söylüyorsa, gönül rahatlığıyla alabilirsin derim. O bu işleri bilir. İlik açıyor, epeyce sayıda nakış da yapıyor bu demektir ki, uygun nakış seçeneğiyle sürfile de yapılır. Şimdilik bu kadarı da sana yeter. Ama ince penyeler, jarseler dikmeyi planlıyorsan maalesef overlok makina şart:( Ayrıca sorun hiç de saçma değil. Blog zaten bu yüzden var: Birbirimize destek ve yardımcı olabilmek için. Başka soruların olursa, onlara da bilgim yettiği kadar yardımcı olmaya çalışırım. Bir bloğun varsa gelişmelerini de izlemek isterim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  14. Cok tesekkur ederim gercekten yardimci oldun.. Jarse ve penye dusunmem ilk etapta, daha 40 firin ekmek yemem lazim belli :) Blogum yok ama sorum olursa yine yazarim. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. BEN SİNGER İN YENİ MODEL OVERLOK MAKİNASINI ALDIM.ÇOKDA MEMNUNUMTAVSİYE EDERİM 854 MODELİ FİYATI İSE 760LİRA.DİĞER MAKİNALARDAN DAHA UYGUN VE 4 İPLİK OLMASI.SERVİS VE YEDEK PARÇA OLMASINDAN DOLAYI TERCİH ETTİM TABİKİ FİYATIDA CAZİP.

    YanıtlaSil