23 Nisan 2012 Pazartesi

ETİMEK TATLISI VE YENİ KİTAP

Yine Orhan Kemal, yine tatlı. Bir taraftan hayal dünyama diğer taraftan kalça ve göbeğimdeki yağlara yatırım yapıyorum:(
Tatlı bildiğiniz Etimek tatlısı. 2 su bardağı şeker çelik tencerede kısık ateşte susuz eritilir, rengi dönüp karamelleşmeye başlayınca 2 su bardağı sıcak su dikkatle dökülür, kaynatılır. Tussuz (tuzsuz bulamazsanız normali de aynı işi görüyor) Etimekler borcama bitişik nizam dizilir. Kaynar şerbet Etimeklerin üstüne gezdirilir. Üstüne önceden pişirilmiş, az şeker, un, hindistan cevizi, vanilya ve sütten mürekkep bir muhallebi dökülür (mürekkep dökmeyin, buradaki anlamı bu maddelerden oluşmuş manasına geliyor. Eski kelimeleri kullanmak hoşuma gidiyor bazan). Soğuyunca krem şanti ile sıvanır. Bir gece buz dolabında üzeri streç filmle kapatılarak bekletilirse, ertesi gün mükemmel oluyor.
Orhan Kemal geç keşfettiğim bir yazar. Gerçi okul zamanı doğru dürüst kitap okumuşluğum yoktu. Bizim mesleğin eğitimi dönüp dönüp ezber yapmaya dayalıdır. Sınava çalışırken  satır satır, paragraf paragraf ezber yaptık. Formüller ezberlendi, sentezler ezberlendi, yetmedi dönüldü dolaşıldı bir daha ezberlendi. Bu sistem benim okuma hızımı yavaşlatmadı, resmen bitirdi. Şimdi artık daha iyi bir okuyucuyum. Ama geç kalmış bir okuyucu. Vaktiyle okuyamadıklarımı okuyorum. Orhan Kemal büyük usta diyorum. O kadar ki, okurken hiç zorlamıyor insanı. Sanki filmini izliyorum. Zaman zaman kitaptaki renkleri, sokağın ucunu, atmosferi, yerdeki taşları, döşemeleri görüyorum. Roman kişilerinin konuşmaları, çekişmeleri, tüm insani duyguları o kadar tanıdık ki, anlamaya bile çalışmıyorum. Okurken ben de o sayfaların içinde bir karakter oluveriyorum.

6 yorum:

  1. merhaba nurten hanım:) 2008 den beri blog dünyasındaymışsınız ne güzel bana bıraktığınız samimi ve içten yorumlarınız için teşekküre geldim hangi birine cevap yazıcağımı şaşırdım inanın.benim henüz gezme fırsatım olmadı bir kaç sayfa gezdim hepside özenle hazırlanmış paylaşımlar emeğinize sağlık :)
    beni onurlardırdınız güzel sözleriniz le bundan sonra sık sık görüşmek dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili mavii ziyaretin için teşekkür ederim. Ben de senin bloğunu çok beğendim.

      Sil
  2. güzel blog :) takipteyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Gülsen hanım. Sayenizde ben de sizin bloğu tanıdım. Sanırım müptela oldum.

      Sil
  3. ayseninelisleri24 Nisan 2012 19:42

    ellerine sağlık çok güzel görünüyo daha önce tadına bakmış biri olrak bu tarifi herkese tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canııımm, ben sana yapar yapar yediririm valla, sen sevdikten sonra:)))

      Sil