3 Ağustos 2011 Çarşamba

RAMAZAN BEREKETİ

Daha şimdiden Ramazan'ın onda biri bitti. Günler çok hızlı geçiyor. Bugün aileden misafirimiz vardı yemeğe. O yüzden abartılmamış bir İftar yaptık hep beraber. İşte menümüz.




HAVUÇ ÇORBASI



KREPTE SEBZELİ ET
Un, yumurta ve sütle akışkan krep malzemesi hazırlanır. Teflon tavaya bir kepçe dökülüp altı üstü pişirilir.
Daha önceden iç harcı hazırlanacak. Ben az yağda kavrulmuş soğana bezelyeyi koydum. Önceden haşlayıp didiklediğim et ve suyundan az miktarını da bezelyelerin üstüne koyup 10 dakika kadar suyunu çektirdim. Harç olarak bu malzemeyi kullandım.

Krebin ortasına harçtan 1 kaşık koyup kenarlarını üstüne katladım. Katlı kısım alta gelecek şekilde tepsiye dizdim. Üzerlerine beşamel sos hazırlayıp döktüm ve fırınladım. Fırından çıkmasına 10 dakika kala üzerlerine rende kaşar ilave ettim. Bu kısımları fotoğraflamayı unutmuşum.




Yanına garnitür olması için, patatesleri soyup kalınca doğradım. Aslında elma dilimi şeklinde olmasını istedim ama patateslerim çok değişik ebatlardaydı. Olabildiği kadar oldu:) Tuz, sıvıyağ, kekik, karabiberle harmanlayıp borcama koydum. Kurumaması için üzerini aliminyum folyo ile örttüm. 20 dakika kadar yüksek ısıda pişirdim. Enfesti doğrusu.




Ramazan pidesiz olmaz elbette.




ZEYTİNYAĞLI TAZE FASÜLYE


Ayrıca Ev yapımı ayran ve ev yapımı meyve suyum vardı. Ramazanda menü arayan hanımlar, buyrun kolay ve tadı garantili bir menü.

2 yorum:

  1. muhteşem görünüyor afiyet olsun krep çeşitlerine bayılırım yeni bir çeşidini öğrenmiş oldum sevgiler:)))))

    YanıtlaSil
  2. hayırlı ramazanlar canım ellerine sağlık çok güzel olmuşlar

    YanıtlaSil