4 Haziran 2011 Cumartesi

TAVUK YEDİRME SANATI

Evin erkekleri beyaz ete "ET" gözüyle bakmıyorlarsa ne yaparsınız? Allayıp pullarsınız elbette. Çöp şişe; önceden suyunu salıp çekene kadar az yağla kavrulmuş tavuk göğüslerini, tuzlu suda belketilip teflon tavada arkalı önlü hafif közlenmiş patlıcan küplerini, yeşil biber ve domatesleri takıp borcama dizdim. Tavuğu kavurduğum tavaya azıcık daha yağ koyup rende soğan ve sarımsakla rende domates, azıcık da salça koyup sos hazırladım. Üstüne sos dökülmüş şişleri fırında biraz daha pişirdim. Enfes oldu. Ben fotoğrafımı çekene kadar kimse yemeğe el uzatmıyor. huşu içinde bekliyorlar:) Sanki ben de çok güzel fotoğraf çekiyorum. Baksanıza tabakta sostan minik damlacıklar görünüyor.

Zeytinyağlı isteyenlere de -ki kendileri ben oluyorum- zeytinyağlı kabak pişirdim. Tavaya havuçları aldım. Onları az yağda kısık ateşte kavururken soğanları piyazlık kalın kalın doğrayıp havuşların üstüne aldım. Kabakları da verevine doğrayıp en üste aldım. Doğranmış domates döküp, arada tencereyi sarsa sarsa sallayıp dibini tutturmadım. Ben biraz fazla pişirmişim. Siz biraz daha diri bırakın:) Bir de domates aşamasında önceden yıkanmış bir fincan kadar pirinç ilave edebilirsiniz. Ben zamanını kaçırdığım için koyamadım. Hemen tükeneceğine gözünüz kesiyorsa dereotu veya maydanozla da üstünü süsleyebilirsiniz. Ben 2 gün yemeyi düşündüğümden koymadım. Yerken süslemeyi düşünüyorum. Hadi afiyetler olsun.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder